Archive for Lapkritis, 2008

Šiaurės ministrų taryba nori sugriežtinti GMO produktų ženklinimą ir paskatinti zonų be GMO kūrimą

Savo paskutinėje sesijoje spalio 29 d. Helsinkyje, Suomijoje, Šiaurės ministrų taryba (Nordic Council) sutarė, kad Skandinavijos vyriausybės turi sugriežtinti GM ženklinimo taisykles ir skatinti zonų be GMO (GMO-free zones) kūrimą.
Šiaurės šalių, tokių kaip Danija, Suomija, Islandija, Norvegija ir Švedija, ministrai mano, kad nustačius zonas be GMO savo šalyse, regionas gali įgyti “konkurencinį” pranašumą, gamindamas ekologiškus produktus. Be to, tai suteiks Šiaurės šalių vartotojams galimybę sąmoningai pasirinkti, nes produktai, kuriuos jie pirks, bus tinkamai paženklinti.
GMO naudojimas maiste ir pašaruose yra iš dalies reguliuojamas Europos Sąjungoje, išskyrus tam tikrus gyvūninius produktus. Tai reiškia, kad, pavyzdžiui, maistas, pagamintas iš GMO ar turintis savyje GMO, yra ženklinamas, bet toks maistas kaip gyvūnų, kurie maitinosi GMO pašarais, kiaušiniai, mėsa ir pienas nėra ženklinamas.
Kadangi nėra pakankamai žinių apie tai, ar gyvūnai, maitinti GMO pašarais, yra paveikiami jų dietos,ar ne, bei ar žmonės, valgantys maistą iš gyvūnų, kurie mito GMO pašarais,yra paveikiami, Skandinavijos vartotojams svarbu turėti galimybę vengti tokių produktų.

Pranešimas spaudai (anglų k.) –

http://www.norden.org/webb/news/news.asp?lang=6&id=8240

Palikti komentarą

Meksikoje „į laisvę“ ištrūko genetiškai pakeisti kukurūzai

Meksikos nacionalinio autonominio universiteto mokslininkai patvirtino, kad eksperimentų metu du genai iš genetiškai modifikuotų kukurūzų veislių pateko į vietines veisles ir paplito po visą šalį, skelbia „NatureNews.com“.

Genetiškai pakeistų kukurūzų auginimas Meksikoje buvo uždraustas 1998 m. Taip buvo siekiama išsaugoti vietines kukurūzų veisles ir laukinius kukurūzus. Po 3 ir 6 metų nuo šio draudimo paskelbimo mokslininkai ištyrė kukurūzų genetinę sudėtį 23 skirtinguose šalies regionuose.

Tyrimų metu augalų sėklose ir lapuose buvo ieškoma dviejų genų, kurie turėjo būti tik genetiškai modifikuotose veislėse. Netikėtai mokslininkai aptiko, kad šie genai yra 1 proc. tirtų laukų, kuriuose augo vietinės kukurūzų veislės. Genetiškai pakeisti kukurūzai čia niekuomet nebuvo auginami.

Pasak specialistų, šis tyrimas atskleidė, kaip „greitai ir lengvai“ vyksta genų perdavimas net ir tuo atveju, kai genetiškai modifikuoti augalai būna uždrausti. Tyrimo rezultatus artimiausiu metu paskelbs žurnalas „Molecular Biology“.

Šaltinis:  Balsas.lt

Komentarai (1)

Greenpeace laiškų akcija

antigmoprotest1

© Greenpeace / Philippe Reynaers

Greenpeace pranešė apie lapkričio 11 d. publikuotus Austrijos vyriausybės tyrimus, kur nurodomi rimti pavojai sveikatai glūdintys genetiškai modifikuotuose (GM) javuose. GM kukurūzais maitintų pelių vaisingumui buvo pakenkta ir jos susilaukė mažiau palikuonių, nei maitintos nemodifikuotais grūdais. Šie tyrimai parodo, kiek mažai mes žinome apie GM produktų ilgalaikį poveikį mūsų organizmui ir aplinkai. Taip pat parodo, jog ES rizikos įvertinimo sistema turi trūkumų.

Europos maisto saugos tarnybos atliekami patikrinimai dėl GMO saugumo dažnai nėra adekvatūs. Tarnyba dažnai tik padeda antspaudą ant agro-chemijos pramonės ekspertų pateiktų duomenų.

Gruodžio 4 d. vyks ES ministrų susitikimas, kurio metu bus sprendžiama, ar reikia sugriežtinti GM produktų kontrolę ir reformuoti Europos maisto saugos tarnybą.

Todėl Greenpeace kviečia visus anglų kalbą mokančius žmones išreikšti savo nuomonę. Jūs galite padėti savo laiškais

1. laiške paremdami anti-GMO vyriausybes: Austrija, Kipras, Prancūzija, Graikija, Vengrija, Lietuva, Liuksemburgas, Lenkija, Slovėnija

2. laiške ragindami neapsisprendusias vyriausybes sugriežtinti savo poziciją: Belgija, Bulgarija, Danija, Vokietija, Airija, Italija, Latvija, Malta, Slovakija.

3. laiške darydami spaudimą pro-GMO vyriausybėms: Čekija, Estija, Suomija, Olandija, Portugalija, Rumunija, Švedija, Ispanija, Jungtinė karalystė.

Greenpeace jau paruošė tris laiškus, jums tik reikia perskaityti juos ir pasirašyti, jei sutinkate su juose išdėstytais teiginiais.

Laiškus galite rasti ir pasirašyti Greenpeace svetainėje.

Šaltinis: www.blogas.lt/ekologija

Komentarai (1)

Austrijos vyriausybės studija patvirtina, kad genetiškai modifikuoti (GM) javai gali kelti grėsmę vaisingumui ir sveikatai

living_in_a_coconut

Nuotrauka (c) www.sxc.hu

Ilgalaikė maitinimo studija, užsakyta Austrijos Agentūros sveikatai ir maisto saugai (AGES), kuriai vadovavo Austrijos Federalinės sveikatos, šeimos ir jaunimo ministerija ir atliko Vienos veterinarijos universitetas, patvirtina, kad genetiškai modifikuoti (GM) javai rimtai paveikia pelių reprodukcinę sveikatą.

Anot Veterinarijos universiteto Vienoje atliktos studijos, pelių maitinimas genetiškai modifikuotais kukurūzais vedė prie mažesnio vaisingumo ir kūno svorio. Pagrindinis studijos autorius profesorius Jürgen Zentek teigė, kad yra tiesioginis ryšys tarp vaisingumo sumažėjimo ir GM dietos, ir kad pelės, maitintos ne GM javais, veisėsi efektyviau.

Austrijos mokslininkai atliko kelis ilgalaikius maitinimo bandymus su laboratorinėmis pelėmis, kurių 33 % dietos sudarė GM kukurūzų rūšis (NK603xMON810) ar artimai susijusi ne GMO rūšis, naudojama daugelyje šalių. Buvo aptiktas statistiškai reikšmingas vados dydžio ir peliukų svorio sumažėjimas GMO maistu maitintų pelių trečioje ir ketvirtoje vadose palyginti su kontroline grupe.

Plačiau:

GMO Compass. Long-term study: New debates on the safety of GM maize http://www.gmo-compass.org/eng/news/394.docu.html

Kompanijos Monsanto, kurios kukurūzų saugumu suabejota, atsakymas –

Monsanto’s statement on safety allegations related to transgenic maize NK603 X MON 810 http://monsanto.mediaroom.com/index.php?s=43&item=658

Palikti komentarą

Ekologiškoje košėje rasta GMO

Ekologiškos košės pavyzdžiuose, Nyderlandų žemės ūkio ministerijos paimtuose analizei, rasti skirtingi GM medžiagų kiekiai. Iš 62 pavyzdžių, ministerijos paimtų 2006 ir 2007 metais, 18 procentų pavyzdžių turėjo GM sojos mažiau nei 0,9 procentus, o tai Europos Sąjungoje yra leistinas GMO kiekis, t. y., jei GM medžiagų kiekis neviršija 0,9 procentus, produkto žymėti kaip turinčio GMO nebūtina. Tačiau dviejuose pavyzdžiuose buvo rasta daugiau nei 0,9 procentai GMO ir tai nebuvo atitinkamai paženklinta. Šie du pavyzdžiai buvo paimti iš košės, kurioje didelė dalis buvo sojos, kai kiti GMO užteršti pavyzdžiai buvo iš košės, kurioje nebuvo daug sojos. Tolesnis tyrimas atskleidė, kad visi GMO priemaišos atvejai buvo atsitiktiniai.

Plačiau skaitykite (anglų k.): http://www.coextra.eu/country_reports/news1279_en.html

Palikti komentarą